2012. január 8., vasárnap

Menekülés I.

Legelőször a hírekben hallottam az újfajta világjárványról, még csak négy napja ütötte fel a fejét és máris több ezer áldozatot szedett. A híradós nő nyomatékosan közölte,hogy aki megbetegszik, az menjen azonnal az elkülönített városrészbe.
Felpillantottam a nagypapámra, a reggelivel foglalatoskodott, de most ő is feszülten nézte a tv-t. Felsorolták a legfeltűnőbb tüneteit: igen magas láz, körülbelül 40 fok feletti. A következő stádiumban nem fog tudni összefüggően gondolkozni, a harmadikban vért hány. Maximum három nap alatt végez a klienssel. Akaratlanul megborzongtam.
Felnéztem az órára, mennem kellett, kinyomtam a tv-t, vállamra vettem a táskám.
-Elviszlek, nem szabad félvállról venni a vírust- Ez az a hangja volt, aminek nem lehetett ellentmondani.
-Rendben-Egyeztem bele, tudtam, hogy alulmaradnék a veszekedésben.
Fél óra múlva már a suli aulájában ácsorogtam. Elsétáltam az emeleten lévő szekrényemhez,ahol Vick, az egyik legjobb barátnőm várt, szeme alatt hatalmas fekete karikák díszelegtek, megint rosszul aludt.
-Jól vagy?- Kérdeztem amint mellé értem, bár én se voltam jobb bőrben,de nekem sikerült ezt lepleznem.
-Nem nagyon, furcsán érzem magam- Ásított egy nagyot. Barna szemei baljósan csillogtak. Lázas lenne?- Te sem nézel ki valami jól Emma.
-Hát nem vagyok a legjobb formámban az tuti. Hallottál arról az új betegségről?
-Még szép, még a csapon is ez a hír folyik...-A többit nem hallottam, zúgott a fülem,egyre rosszabbul éreztem magam, a folyosó forgott körülöttem.- Nehogy elájulj!
-Nem fogok-Vettem egy nagy levegőt, a mai napot még ki kell bírnom,hiszen már péntek van! Nem akarom, hogy bárkinek is feltűnjön a betegségem.
-El kell mondanom valamit...- Kezdte- Azt hiszem elkaptam azt az új járványt.
-Csendesebben!- Vonszoltam még távolabb a boldogan csevegő diákoktól- Nem szabad szólni senkinek. Apa telefonon beszélt valakivel, azt mondta, hogy akin észreveszik, hogy beteg, azt megölik. Ma reggel tudatosult bennem az egész. Amúgy szerintem én is elkaptam.
-Most mi lesz?
-Hétvégén gyere át hozzám, majd akkor kitalálunk egy tervet, addig is pedig legyünk láthatatlanok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése